Klager og whistleblower

Feedback og kommentarer

Vi ønsker altid at forbedre os. Du er derfor velkommen til at dele din feedback og dine kommentarer til vores arbejde direkte med den relevante frivillige eller medarbejder eller ved at sende en mail til velkomsten@rodekors.dk. Så sørger vi for, at dine ord lander hos rette vedkommende og bliver taget hånd om.



Klager

Ønsker du at indberette en klage over vores arbejde eller over nogle af vores medarbejdere eller frivillige kan du sende den til rapport@rodekors.dk. Klagerne modtages af Røde Kors’ chefjurist og behandles altid efter Røde Kors’ procedure for klagehåndtering. Det skal fremgå tydeligt i henvendelsen, hvis der er tale om en klage. Hvis der ikke er tale om en klage, skal henvendelsen fremsendes som feedback eller en kommentar.

Røde Kors tager ikke imod anonyme klager fremsendt til rapport@rodekors.dk. En evt. anonym klage indsendt til denne mail vil ikke blive behandlet og ej heller arkiveret i vores systemer. De personoplysninger, som du deler, i forbindelse med din henvendelse, behandler modtager af din henvendelse i overensstemmelse med gældende databeskyttelsesregler. Læs mere herom i Røde Kors privatlivspolitik her.



Røde Kors Whistleblowerordning

Indberetninger til Røde Kors whistleblowerordning foretages via whistleblowerportalen.

Røde Kors i Danmarks whistleblowerordning giver deltagere i vores aktiviteter, frivillige, medarbejdere, samarbejdspartnere, medlemmer og borgere generelt mulighed for at indberette mistanke om ulovligheder og alvorlige forhold vedrørende Røde Kors aktiviteter, som f.eks. økonomisk kriminalitet og seksuelle krænkelser. Indberetninger til whistleblowerordningen kan fremsendes enten med afsenderinformationer eller anonymt.

Ordningen er etableret i samarbejde med Kammeradvokaten, som står for den indledende behandling af henvendelserne. Du vil modtage en mail med bekræftelse fra Kammeradvokaten på, at din indberetning er modtaget.