Base Camp Tekniker

Base Campen bliver drevet at et mindre team på 3-4 delegater og op til 50 lokalt ansatte, som bla. Dækker profiler som håndværkere, køkken supervisor, køkkenassistenter, sikkerhedsvagter, rengøringsfolk m.m.

Base Campen kommer i forskellige konfigurationer og størrelser, og kan skaleres så der kan leveres beboelse, kontor og mad til alt fra 10 – 150 personer.  

Teknikerne vil være med til at oprette og vedligeholde en velfungerende og ren Base Campen. Holdet til oprettelsen består normalt af en Team Leder og tre personer med forskellig teknisk baggrund. Efter oprettelsen vil en tekniker bliver tilbage for at kører drift på lejeren. Dette består i at sikre produktionen af strøm, rensning af vand, vedligeholde materiel, reparere ødelagte ting og oprettelse af nye faciliteter efter behov.

Teknikeren skal kunne se opgaver og selvstændigt løse disse, men samtidig kunne indgå og arbejde i teams under andres ledelse.  Det er vigtigt at have en fleksibel tilgang og kunne navigere i et hurtigt skiftende miljø. Prioritering af opgaver er alpha og omega, og teknikeren skal være ekstrem løsnings orienteret og kunne tænke uden for boksen for at løse opstående problemer.

Base Camp slå telt op
Base Camp, halvfærdig camp
TV: Base Camp Kina 2008, TH: Base Camp Syd Sudan, af Mark Munkel

For at kunne være tekniker i en base camp skal følgende kriterier opfyldes:

  • Uddannelse inden for et Håndværksmæssigt fag, eller en teknisk efteruddannelse. 
  • (Elektriker, VVS, Tømre, Mekaniker, Maskinmester og folk med relevant bygge og anlægs baggrund med flere)
  • Gerne have erfaring med generatoranlæg eller vandrensningsanlæg  
  • Være bosat i Danmark og have et dansk pas
  • IT-færdigheder på højt niveau inden for Windows Office, herunder Word, Excels og Outlook
  • Have min. 5 års praktisk erfaring inden for sit tekniske område
  • Gyldigt kørekort (manual gears)
  • Flydende i dansk og engelsk og 3 sprog vil være en fordel. (Fransk, Spansk, Arabisk)

Tilbagemelding på ansøgninger vil foregå løbende, men jobsamtaler vil normalt samles og foregå i maj. 

Spørgsmål vedrørende beredskabsstyrelsens roster, muligheder eller andet praktisk kan rettes direkte til HR Partner, Neija Grøn nergr@rodekors.dk eller til Senior Humanitarian Adviser, Jesper Ranch Nielsen jeran@rodekors.dk. Grundet megen rejseaktivitet kan det godt tage nogle dage før man modtager svar.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

Arbejdsopgaver

  • Drift, vedligeholdelse og reparationer af elektricitetsforsyningssystemerDrift, vedligeholdelse og reparationer af vandrensnings-, rent vands- og spildevandssystemer
  • Vedligeholdelse af teknisk udstyr
  • Vedligeholdelse og reparation af ydre arealer samt telte, toilet og badefaciliteter, køkken, spiseafsnit, hegn, kontorer og lager- og værkstedsområde
  • Køb af reservedele, værktøj og drift midler herunder brændstof og vand. 
  • Opdatering af lister over udstyr i base campen (i brug eller under opbevaring)
  • Opstilling, drift og nedtagning af telte samt rengøring og nedpakning
  • Supervision og træning af lokalt ansatte, der arbejder indenfor drift og vedligeholdelse
  • Sikre god koordinering med Manager og Køkken Supervisor
  • BudgetaAnsvarlig for budgettet indenfor på det tekniske område
  • Løsning af Ad hoc-opgaver

Læs mere om stillingen her