Røde Kors og Magasin:
Fokus på unges trivsel

Både Magasin og Røde Kors arbejder for, at unge skal have det godt og føle, at de kan være sig selv, uanset hvor de kommer fra, hvordan de ser ud, hvad de tror på og uanset om de er på job, studie, ude blandt andre eller alene. Unge skal have mulighed for at trives, selvom det kan være svært i en tid, hvor ensomhed er i vækst, tempoet er højt og digitale vaner fylder for meget. Det nye samarbejde handler om at give dem netop det: trivsel!

Fællesskaber for alle

En stor del af stormagasinets medarbejdere er unge under 25 år, og fordi Magasin har en lang og stolt tradition for at tage ansvar for det samfund de er en del af, ønsker de at støtte op om Røde Kors’ arbejde for bedre trivsel blandt unge.

Med støtten fra Magasin kan Røde Kors invitere endnu flere unge med ind i vigtige fællesskaber, der giver dem netværk, styrke, selvtillid, trivsel og glæde. Ingen skal have det svært alene. I stedet skal de mærke, at omsorg er et fælles ansvar, vi tager for hinanden.

Billede
Billede

Kampagner og produkter

Partnerskabet vil blandt andet bestå af forskellige kampagner, hvor Magasins kunder vil få muligheden for at støtte Røde Kors' arbejde. Disse kampagner vil være centreret omkring produktsalg af udvalgte produkter, hvor de indsamlede midler vil gå til Røde Kors' arbejde.

 

Citater om samarbejdet

”I en tid med stigende mistrivsel blandt unge og dermed et større behov for de fællesskaber, som Røde Kors stiller til rådighed, er vi meget glade for Magasins bidrag”, siger Anders Ladekarl, generalsekretær i Røde Kors.

"Vi er stolte af at indgå dette samarbejde med Røde Kors, som arbejder målrettet for at skabe bedre trivsel for unge. Magasin har altid haft en stærk forpligtelse til at støtte samfundet, og vi ved, at vi som arbejdsgiver har en særlig rolle i at fremme unges velbefindende. Vi håber, at vores bidrag kan hjælpe med at gøre en konkret forskel for unge, der har brug for fællesskab og støtte, så de kan finde styrken til at trives, både på arbejdspladsen og i livet generelt", siger Michael Jelbo, Finance Director i Magasin.