Fakta om kontingentet

Campkids2

Find din lokale Røde Kors-afdelings kontaktoplysninger her

Her finder du spørgsmål og svar om dit kontingent

Har du flere spørgsmål om medlemskab i Røde Kors, er du velkommen til at ringe til os på 3525 9200.

Tilmeld dit kontingent til Betalingsservice   Tilmeld Betalingsservice

____________________________________________________________________________

  • Jeg ønsker at betale mit kontingent via netbank. Hvordan gør jeg det?
    Se svar
Du kan benytte det girokort, vi har sendt til dig. Du skal bare vælge kortartkoden 04 i netbank og indtaste den tallinje, som står allernederst på girokortet. På den måde kan vi se, at betalingen kommer fra dig. Du kan også overføre penge til vores konto: reg. nr. 4183 konto: 999-9531. Husk altid at oplyse dit navn og adresse, så vi kan se, at betalingen kommer fra dig.

  • Der står i brevet, at jeg er personligt medlem og skal betale 135 kr., men jeg ønsker at være husstandsmedlem og betale 200 kr
    Se svar

Så vil vi bede dig om at kontakte os, så du bliver registreret korrekt i systemet. Hvis du bare betaler 200 kr., kan vi ikke se, om den ekstra betaling er et bidrag eller kontingent. Kontakt os på telefon 3525 9200 eller på kontakt@rodekors.dk

  • Der står i brevet, at jeg er husstandsmedlem og skal betale 200 kr., men jeg ønsker at være personligt medlem og betale 135 kr.
    Se svar
Så vil vi bede dig om at kontakte os, så du bliver registreret korrekt i systemet. Kontakt os på telefon 3525 9200 eller på kontakt@rodekors.dk
  • Jeg ønsker at give et ekstra bidrag, når jeg betaler mit kontingent, hvordan gør jeg det?
    Se svar
Betaler du dit kontingent på giro eller i netbank, lægger du bare det ekstra bidrag oveni. Så skal vi nok sørge for, at det bliver registreret som et bidrag. Dit ekstra bidrag betyder, at vi kan komme endnu længere med hjælp til verdens nødstedte, så tusind tak. Hvis dit kontingent er tilmeldt Betalingsservice, vil vi bede dig kontakte os, hvis du gerne vil indbetale et ekstra bidrag sammen med kontingentet. Kontakt os på telefon 3525 9200 eller på kontakt@rodekors.dk


  • Jeg har allerede betalt mit medlemskab i år, men har alligevel fået et brev.
    Se svar
Din betaling kan have krydset brevet. Hvis du gerne vil være sikker på, at vi har modtaget din indbetaling, er du velkommen til at kontakte os. Hav meget gerne dit Røde Kors-nummer klar samt information om, hvornår og hvordan du har betalt. Så kan vi rette en eventuel fejl. Kontakt os på telefon 3525 9200 eller på kontakt@rodekors.dk

  • Jeg har ikke modtaget noget girokort, så jeg kan betale mit medlemskab. Hvordan kan det være, og hvad skal jeg gøre?
    Se svar

Der kan være forskellige årsager til, at du ikke har modtaget et brev. Måske har vi ikke din korrekte adresse, og postvæsenet har derfor ikke kunnet aflevere brevet til dig. Du kan altid ringe til os for at høre, hvilken adresse vi har registreret. Så kan vi sende dig et nyt girokort. Du kan også lave en bankoverførsel til reg.nr: 4183 konto: 999-9531. Eller du kan benytte et blankt girokort på posthuset eller via netbank og indbetale på girokonto 999-9531. HUSK altid at oplyse dit navn og adresse og evt. Røde Kors nummer, så vi kan se, at betalingen kommer fra dig.

 

  • Jeg vil gerne tilmelde kontingentet til Betalingsservice. Hvordan gør jeg det?
    Se svar

I brevet, du har fået tilsendt, ligger der en Betalingsservice-folder. Udfyld og send den til os, så klarer vi resten. Dit kontingent vil blive trukket så hurtigt som muligt, efter at aftalen er aktiveret. Du kan også tage girokortet med ned i din bank eller tilmelde dig her øverst på siden.

  • Min ægtefælle og jeg er husstandsmedlemmer, men det er kun mit navn, der fremgår af brevet. Betyder det, at min ægtefælle ikke er medlem?
    Se svar

Når du betaler et husstandsmedlemskab, er hele husstanden dækket, også selvom navnet ikke fremgår af brevet. Kontakt os med din ægtefælles navn, så vil vi gøre vores bedste for, at begge navne fremover fremgår af brevet. Kontakt os på telefon 3525 9200 eller på kontakt@rodekors.dk

  • Jeg vil gerne kontakte formanden i min afdeling. Hvordan finder jeg et telefonnummer på ham/hende?
    Se svar
Her kan du finde din egen afdeling og et evt. telefonnummer eller e-mail til formanden. Ellers kan du ringe til os på 3525 9200, så kan vi finde det til dig.