Hverdagsmagi for børn og voksne

I hele landet oplever Røde Kors et stigende antal børnefamilier, der er i en social udsat situation. Ofte mangler familierne økonomisk og mentalt overskud og kan have svært ved at få hverdagen til at hænge sammen. Det har konsekvenser for trivslen blandt både store og små.

Derfor har Coca-Cola og Røde Kors har indgået et nyt partnerskab. Sammen skal vi skabe hverdagsmagi for børn og voksne, så ingen efterlades på sidelinjen.

RK CC

"The Coca-Cola Company samarbejder med Røde Kors, fordi vi ved, at partnerskaber virker!

Vi arbejder med diversitet og inklusion sammen – alle skal føle sig accepteret og inkluderet på tværs af køn, alder, etnicitet, religion og seksuel orientering."

- Annette Spanggaard, Public Affairs , Communications & CSR Director, Coca-Cola Danmark

Trophy Tour

Den 29. september var en masse fodboldglade børn og deres forældre fra vores Familienetværk inviteret på en VIP-tur i Parken af Coca-Cola. I vores Familienetværk får børnefamilier i socialt udsatte situationer mulighed for at mødes og få et fællesskab og gode oplevelser med hinanden. Det er vigtigt i en hverdag, hvor der ikke altid er så meget overskud!

“Det har været sjovt at være herinde og sparke til fodbolde, og det var sejt at møde en tidligere VM-vinder”, fortæller Jaden på 6 år, som var i Parken med sin mor og søster.

Ud over det sjove besøg i Parken, har Coca-Cola gennem salg af merchandise samlet ind til at hjælpe os med at sikre, at familier i udsatte positioner også har mulighed for at sende deres børn til fritidsaktiviteter, for vi ved, at gode fællesskaber er livsvigtige.

CC Trophy Tour

CC jul

Truck Tour

Op til jul gik vi sammen med Coca-Cola om en julemission, hvor vi samlede ind til julehjælp til børnefamilier landet over. Julemissionen blev skudt i gang med et helt særligt stop hos Røde Kors den 17. november, hvor familier fra vores aktiviteter og frivillige var inviteret til en hyggelig dag med julemand, lysshow, live musik og kageværksted. Det var et kæmpe hit!

Fra den 18. november og frem til jul, var vi med på Coca-Colas tur rundt i landet, hvor 27 byer fik besøg af den ikoniske julevogn. I julevognen kunne man få en kold cola, opleve julemandens værksted og købe julemerchandise, som ubeskåret gik til Røde Kors’ julehjælp.

Coca-Cola havde desuden en konkurrence på alle Cola-flasker i Danmark, og gav en donation pr. deltager i konkurrencen.

Den 23. december, havde vi samlet over en million kroner ind til julehjælp. Det gjorde en kæmpe forskel for en hel masse familier, så de kunne holde en god jul uden at bekymre sig ligeså meget over økonomien.