Røde Kors og telemarketing

Hvorfor ringer vi til dig?

Vi mennesker har brug for at tale sammen - det er sådan, vi lærer hinanden at kende. Og sådan er det også med Røde Kors. Vi vil gerne vide, om du er tilfreds med din støtte til os. Spørge dig, om vi må fortælle lidt mere om, hvad vi laver rundt om i verden. Og høre, om du har lyst til at støtte fast hver måned. Sådan at vi sammen kan gøre en forskel for mennesker i nød.

 

Røde Kors' telemarketingindsats

 

Har vi bedt dig om personlige oplysninger?

Det er vigtigt for os at finde nye bidragydere, der gerne vil støtte fast med Betalingsservice. For der er flere mennesker i nød end nogensinde. Det er formentlig derfor, du har fået et opkald fra os. Hvis du har lyst til at støtte, kan vi oprette aftalen for dig. Og derfor skal vi bruge registreringsnummer, kontonummer og CPR-nummer. Det er bankernes sikkerhedskrav, at vi skal kende alle tre dele. På den måde er der fuldkommen sikkerhed for, at vi opretter en aftale for den rigtige person på den rigtige konto. 


Vi opbevarer naturligvis dine informationer sikkert og trygt. Og når året er slut, benytter vi dit CPR-nummer til at sikre dig det skattefradrag, du er berettiget til. Læs mere om fradrag her.

I en pressemeddelelse fra ISOBRO (Indsamlingsorganisationernes Brancheorganisation) står der:

”Der er ikke noget i vejen for, at en privat person afgiver sit konto- og CPR-nummer til en virksomhed i forbindelse med etablering af en betalingsserviceaftale. Man bør imidlertid altid kun oplyse personlige oplysninger af denne art til personer eller organisationer, man kender eller har fuld tillid til”

- siger Tina Füssel fra Finansrådet. Læs hele meddelelsen

Kan du være sikker på, at det er Røde Kors, der har ringet?

Det er vigtigt for os at undgå, at der opstår usikkerhed, når du skal oplyse dine personlige informationer. Derfor kan du her se, hvilke numre vi ringer fra. Og du skal vide, at du i samtalen altid kan bede om navnet på den ansvarlige chef hos os, så du selv kan kontakte hende og få vished for, at alt er, som det skal være. Hun hedder Charlotte Albrechtsen Christensen.

Vi ringer fra numrene:

36 39 61 55

36 39 61 56

36 39 61 57

36 39 61 58

36 39 61 59

63 25 24 98

77 33 78 17

88 70 08 40

88 70 08 59

88 70 08 81

88 70 08 88

88 70 08 90

Har du andre spørgsmål eller kommentarer?

Så hører vi gerne fra dig på fastbidrag@rodekors.dk

 

Hvad går pengene til?