Cause-related marketing

Som partner med Røde Kors har din virksomhed mulighed for at markedsføre jeres virksomhed eller et specifikt produkt i samarbejde med Røde Kors.Cause Related Marketing Billede 630X250

Billedet er fra vores cause-related samarbejde med Kildevæld. Vi har sammen en kampagne, der gør, at hver gang du køber en flaske Kildevæld, sikrer vi tre liter rent vand via bygning af brønde og uddeling af LifeStraws.

Markedsføring med udgangspunkt i en donation eller konkret hjælp til Røde Kors er en effektiv måde at skille jeres virksomhed ud fra konkurrenterne.

Et samarbejde om cause-related marketing kan tage mange former. Det kan være et langsigtet eller kortsigtet samarbejde som er koncentreret om et konkret produkt eller som breder sig over hele virksomheden.

Røde Kors har stor erfaring

Røde Kors har stor erfaring med produkt- og kampagnesamarbejder med virksomheder. Vi har kørt cause-related marketing kampagner med virksomheder som Kildevæld, Wheat, Cirkus Dannebrog og mange flere. Et konkret eksempel er vores partnerskab med Georg Jensen, hvor Georg Jensen med kampagnen Joy of Giving donerer et bestemt beløb til Røde Kors pr. solgt produkt på udvalgte produkter i julemånederne samt kører en ”Rund op for Røde Kors”-kampagne i hele december. Et andet eksempel er Gevalia-kampagnen ”Ikke alle får uventede gæster”, hvor vi udformede en hvervekampagne for at få flere besøgsvenner til ensomme ældre gennem kobling mellem hyggen omkring en kop kaffe og Røde Kors’ besøgstjeneste.

Hvis din virksomhed har en god ide til en kampagne eller blot ønsker at lave cause-related marketing i samarbejde med Røde Kors, hører vi gerne fra dig.