Hotline for klager og undersøgelser

Røde Kors i Danmark opfordrer til åben kommunikation. Alle interessenter (herunder modtagere, medlemmer, frivillige, medarbejdere, ledere, bestyrelsesmedlemmer, partnere, donorer, entreprenører, leverandører og offentligheden generelt) opfordres til at bringe eventuelle bekymringer vedrørende organisationen, projekter, medarbejdere, frivillige mv. til den relevante leder i Røde Kors i Danmark. Hvis du ønsker at afgive en formel klage og/eller anmode om en fortrolig undersøgelse, kan du benytte hotlinen nedenfor.

Hotlinen kan bruges til enhver klage over kvaliteten af ​​vores nationale og internationale arbejde eller mistanke om mulige overtrædelser som korruption, bedrageri, misforvaltning, uærlighed, chikane, vold, misbrug og uetisk adfærd.

Vi kan kontaktes ved at sende en e-mail til rapport@rodekors.dk eller ved at udfylde nedenstående formular.

Kan jeg give min feedback anonymt?

Vi opfordrer dig til at angive dit navn og kontaktoplysninger, så vi kan reagere på din klage og kontakte dig direkte, hvis der er behov for yderligere oplysninger. Du har dog mulighed for at angive information anonymt. Uanset om du angiver dine kontaktoplysninger eller ej, vil dine oplysninger blive behandlet fortroligt.

Hvad sker der efter jeg har indsendt min feedback?

Din klage bliver logget. Det er kun Røde Kors’ Direktør for Økonomi og Administration og den interne advokat i Røde Kors i Danmark, der har adgang til hotlinen. De vil udvise stor årvågenhed for at sikre, at fortroligheden opretholdes ved modtagelse og videresendelse af enhver klage.

Hvis du har bedt om et svar, vil vi tilstræbe at bekræfte modtagelsen af din klage inden for 24 timer efter den første kommende arbejdsdag.

Dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med EU's databeskyttelsesdirektiv og andre relevante love og vil kun blive delt med de personer, der er involveret i behandlingen af ​​din klage.

Send din klage

På den følgende side kan du udfylde en formular og beskrive den hændelse, du ønsker at rapportere.