Praktisk information til skoler og arbejdspladser

Hvornår starter vi med at samle tøj ind? Og hvor længe bliver vi ved?

Det er helt op til jer! Kampagnen starter den 9. april og løber frem til 22. april. I bestemmer selv, hvor længe I vil køre kampagnen hos jer. Vi anbefaler, at I samler tøj ind i en periode af minimum 2 uger.

Kan vi få materialer til at printe ud/lægge på vores hjemmeside og sociale medier ? 

Ja, hent materialer til jeres tøjindsamling her: 

Skoler -> hent plakater, banner, billeder (zip-fil)

Virksomheder -> hent plakat, logoer og webbannere (zip-fil)

Kan vi tilmelde flere afdelinger i virksomheden eller skolen med forskellige lokationer?

Ja, det kan I godt. Husk at tilmelde hver afdeling via tilmeldingssiden til Smid Tøjet.

Tager I imod andet end tøj?

Vi tager også imod sko og tasker – vi tager dog ikke imod gummistøvler, træsko og legetøj.

Hvad skal vi samle tøjet i?

I kan samle tøjet i poser eller sække.

Hvor skal tøjet være ved afhentning?

Tøjet skal være klargjort til afhentning i stueetageniveau, placeret let tilgængeligt.
Ved store mængder af tøjsække, kan chaufføren have brug for en hånd.

Hvornår bliver tøjet afhentet?

Tøjet bliver afhentet efter aftale. Vær opmærksom på, at vi kun afhenter, hvis I har indsamlet 50 sække eller derover.

Læs mere om afhentning af det indsamlede tøj her

Hvad gør vi, hvis vi har indsamlet under 50 sække tøj?

Så afleverer I jeres tøjsække i en Røde Kors butik eller en Røde Kors tøjcontainer – find nærmeste butik eller container på www.rodekors.dk/smidtøjet.