Undgå tøjspild og samarbejd med Claimlane

Røde Kors genbrug har indgået samarbejde med den danske iværksættervirksomhed Claimlane, som har til formål at indsamle tøj der er reklameret over i detailhandelen, på bare én platform.

Ny tjeneste

Ikke nok med at tøjet går til spilde de fleste steder, så bruger detailhandlerne altså store mængder af tid på at håndtere returvarer og samtidig ender en del af disse med efterfølgende at blive destrueret. Problemet der for mange detailhandlere er aktuelt, skal nu løses med en ny tjeneste, som gør det effektivt og mere enkelt for butikkerne at håndtere reklamationer og ikke mindst støtte genbrug, ifølge Jakob Kristoffersen, Stifter og medejer af Claimlane. Ydermere formår konceptet at minimere tidsforbruget og samtidig giver Røde Kors muligheden for, at modtage returvarerne som donationer der støtter sociale aktiviteter.

Thumbnail

Tidsbesparelse for medarbejdere

En lang række kendte modebrands bakker op om konceptet, der skal udrulles bredt i Danmark, for at undgå alle de nuværende reklamationsprocedurer der er forskellige fra leverandør til leverandør. Dagsordenens mange opgave gør, at det er for tidskrævende at håndtere reklamationer for medarbejderne, men sådan bliver det forhåbentligt ikke mere med Claimlane! Samarbejdet med Claimlane bliver en fordel for Røde Kors, da der bliver skabt et overblik over mængden og hvilken type tøj der modtages samt internt bliver det nemmere at sortere tøjet og planlægge hvilke butikker der skal gensælge tøjet. Undgå tøjspild ved at samarbejde med Claimlane!

Thumbnail