Smid Tøjet FAQ for virksomheder

På denne side har vi samlet en række af de mest stillede spørgsmål omkring Smid Tøjet kampagnen.

Hvornår starter vi med at samle tøj ind? Og hvor længe bliver vi ved?

Det er helt op til jer! Kampagnen starter den 1. maj og løber frem til den 20. maj. I bestemmer selv, hvor længe I vil køre kampagnen i netop jeres virksomhed. Vi anbefaler, at I samler tøj ind i en periode af minimum 2 uger.

 

Hvornår kan vi downloade kampagnepakken?

I kan downloade materialerne i starten af april, hvor de vil være tilgængelige på denne side. Vi sender jer en mail, når materialerne er klar.

 

Hvor og hvornår registrerer vi resultatet af vores tøjindsamling?

Den præcise dato ligger ikke fast endnu, men sæt kryds omkring den 19. maj. 

Vi sender jer mere specifik information, når datoen er fastsat.

 

Tager I imod andet end tøj? 

Vi tager også imod sko og tasker – vi tager dog ikke imod gummistøvler, træsko og legetøj.

 

Hvad skal vi samle tøjet i?

I kan samle tøjet i poser eller sække. Brug gerne Smid Tøjet Danmark-poser – køb Smid Tøjet-poserne her

 

Hvor skal tøjet være ved afhentning?

Tøjet skal være klargjort til afhentning i stueetageniveau, placeret let tilgængeligt.
Ved store mængder af tøjsække, kan chaufføren have brug for en hånd.

 

Hvornår bliver tøjet afhentet?

Tøjet bliver afhentet fra den 29. maj til den 9. juni. Vi sender jer nærmere information.
Vær opmærksom på, at vi kun afhenter, hvis I har indsamlet 10 sække eller derover.

 

Hvad gør vi, hvis vi har indsamlet under 10 sække tøj?

Så afleverer I jeres tøjsække i en Røde Kors butik eller en Røde Kors tøjcontainer – find nærmeste butik eller container på rødekors.dk.

 

Hvor meget tøj er der i en Smid Tøjet Danmark-pose?

En Smid Tøjet Danmark-pose rummer ca. 10 kg. tøj. 

Vær opmærksom på, at I registrerer tøjet som "antal sække", og derfor ikke som tøjets vægt.